DIY miniterárium

Postupem času jsem víc a víc propadla nejenom naší balkónové minizahrádce, ale i pokojovkám. na nějaký update mojí domácí džungle určitě ještě přijde řada, dneska bych se ale chtěla podělit o nenáročný rostlinný DIY projekt, který zvládne úplně každý a bude určitě bavit i děti. 

Na miniterárium budete potřebovat velkou zavařovací sklenici, substrát, kus korkové kůry nebo terarijní kořen a rostliny dle výběru. Já použila tzv. „jewel“ orchideje z rodu macodes, které jsou miniaturní a ocení vlhké prostředí terária. Jako doplněk jsem k nim přidala ještě fittonii a tilandsii.

Substrát je potřeba zvolit podle nároků rostlin, použila jsem vlastní namíchaný mix z 1/2 dílu běžného pokojového substrátu a 1/2 dílu kůry pro orchideje a bromélie.

Postupně jsem do sklenice navrstvila asi 10cm substrátu, naaranžovala korkovou kůru a opatrně osázela budoucí terárium rostlinami. Tilandsie nepotřebuje zeminu vůbec, takže tu jsem přivázala jen ke kůře. K růstu jí stačí občasné rosení a vyšší vzdušná vlhkost.

Macodes petola, fittonie a tilandsie Orchidej Macodes petola

Tilandsie

Péče o rostlinky v teráriu je jednoduchá, stačí ho postavit na světlé místo, sem tam porosit odstátou vodou a nenechat substrát nikdy úplně vyschnout.

Krásný den!

Leave a Reply