Výroba adventních věnců

Už je to tady! Advent! Adventní čás mám už několik let spojený s výrobou věnců na dveře i na stůl. Ráda si je motám sama z chvojí i vrbových proutků a vyřádím se na nich s nejrůznějšími třpytivými ozdobami a doplňky, jsem v tomhle tak trošku straka:-) Zájemců ze strany rodiny a známých postupně přibývá, takže letos jsem jich vyráběla rekordních 14. Ke konci jsem si říkala, že už nechci žádné věnce nikdy ani vidět, ale stejně se zase těším na příští rok a nové barevné kombinace. A hlavně na nákupy všech těch kouliček, vloček, mašliček… vždycky jsem z toho úplně v tranzu a strávím v obchodě několik hodin:-)

 

IMG_E4531

Rozhodně doporučuji si taky zkusit věnec vyrobit, je to jednoduché a můžete ho mít přesně podle svých představ. Navíc ta vůně chvojí dokáže dokonale navodit předvánoční atmosféru a dobrou náladu.

Budete potřebovat korpusy, dostatek chvojí (nejlépe jedlové, které tolik neopadává), drátek, tavnou pistoli s náplněmi a ozdoby dle libosti

IMG_4514

Chvojí můžete ke korpusu navazovat drátkem, ale já jsem si zvykla ho lepit už rovnou tavnou pistolí, je to pro mě rychlejší, ale záleží na tom, co vám bude víc vyhovovat.  Postupuji tak, že větvičky postupně přikládám, aby se cca z 1/3 překrývaly. Postupně rovnoměrně pokryji korpus dokola, až je pěkně huňatý, doporučuji jet v několika vrstvách, věnec pak bude krásně hustý a velký a korpus nebude nikde prosvítat.

IMG_4517

IMG_4516

Jakmile je základ z chvojí hotový, přichází na řadu moje nejoblíbenější část, a to je zdobení. První vždycky umísťuji svíčky, můžete buď vedle sebe, nebo klasicky křížem. Nezapomeňte určitě na ochranné podložky, protože takový věnec je dokonale hořlavý materiál. Poté už dozdobte podle libosti kouličkami, mašlemi, sušeným voňavým ovocem a skořicí. Ozdoby doporučuji lepit tavnou pistolí, je to nejrychlejší a dobře potom drží.

IMG_4529

 

IMG_4528

Pár sezón už kromě klasických věnců zkouším i výrobu vlastních proutěných věnců, které neopadávají, dají se použít víc let za sebou a vypadají pořád hezky. Používám na ně klasické slaměné korpusy, které postupně omotávám větvičkami z kroucené vrby a letos se mi osvědčily i větve psího vína, které jsou krásně ohebné a moc se nelámou. Vždycky si přilepím jeden konec větvičky, tu pak omotávám okolo korpusu a druhý konec zase zafixuji, aby to všechno drželo. A takhle pořád dokola. Tyhle věnce jsou o poznání pracnější, výroba jednoho trvá bez zdobení zhruba 2 hodiny, ale myslím, že výsledek stojí za to a vypadá zajímavě.

IMG_4518IMG_4519

A tady je ještě ukázka pár letošních věnečků na dveře. Přeji krásný advent a pochlubte se  mi svými výtvory.

1 komentář: „Výroba adventních věnců

Leave a Reply